Kárpáti

Kárpáti

Kárpáti-túra és bovden-gondok

2019. november 12. - vermes tibi2

Október végén már hideg szokott lenni, de idén a szokásosnál sokkal melegebb volt, igazi motorozós idő, úgyhogy 27-én elmotoroztam a nagykállói veteránbörzére. Eredetileg más motorral terveztem menni, de aztán gondoltam egy merészet és a Kárpátival indultam útnak. Tulajdonképpen kétszer ültem korábban ezen a motoron, egyszer csak a környező utcákon motoroztam egy-két kilométernyit, aztán  egy 18km-es kört tettem Debrecen mellett, s mivel ez utóbbi alkalommal jól viselte magát a motor, most is megbíztam benne. És nem is hagyott cserben; összesen 104 kilométert tekertem bele, egyetlen egyszer kellett megállni, mert a kormányváltóban beakadt a bovden, de két perc alatt rendbe raktam.

dscn3188.JPG

dscn3192.JPG

dscn3191.JPG

dscn3190.JPG

dscn3196.JPG

dscn3199.JPG

Itthon aztán megnéztem, hogy mi volt a baj a bovdennel.

dscn3201.JPG

dscn3210.JPG

A sebváltóbovden végén lévő keresztrúdnak a másik végén egy bevágás van, aminek a széle elég sorjás, éles - ebbe akadt bele a bovden néhány szála. A Rigáknál és a Verhovináknál ez a bevágás nem a keresztrúd végén van, hanem az oldalán.

dscn3213.JPG

Arra gondoltam, lecserélem ezt az alkatrészt az itthon találtra, de sajnos ez a másik alkatrész sem volt tökéletes: a vége egészen gömbölyűre volt kopva.

dscn3216.JPG

Az lett a vége a dolognak, hogy kerestem hozzá anyagot (egy 200-as szöget, amit a kuplung átalakításához szoktam használni) és gyártottam egy új keresztrudat.

dscn3217.JPG

dscn3229.JPG

A bovdent eredetileg úgy szokás rögzíteni, hogy a keresztül dugják a keresztrúdon és egy szemet forrasztanak a végére. Én egy biztosabbnak tűnő megoldást szoktam alkalmazni: a bovdent beleforrasztom a keresztrúdba.

dscn3232.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vermeskarpati.blog.hu/api/trackback/id/tr5315303356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása