Kárpáti

Kárpáti

Látlelet

2019. szeptember 11. - vermes tibi2

Először körbefényképeztem a gépet, hogy maradjon kép a fellelési állapotáról, aztán elkezdtem megpucolni. Az olajos por jól konzervál, a szovjet króm szinte mindent kibír, úgyhogy bíztam benne, hogy szép motor jön ki a mocsok alól.

A berúgó kar el volt törve - ez nem sok jót sejtet, mert ezek szerint nehezen indult, sokat rúgdosták. Ezt támasztja alá, hogy a sztender sem volt rendben: nem emelte fel az egyik kereket, tehát valahol valami elhajlott, vagy a sztender tengelyének a furata kopott oválisra - ez szintén a sok (sztenderre állítva való) rúgdosásra utal. S ha egy motor nehezen indul, akkor annak is oka van: vagy a gyújtás nincs rendben, vagy a karburátorral vannak gondok, vagy a blokk nincs rendben.

Jöjjenek a képek.

dscn2986.JPG

dscn2987.JPG

dscn2988.JPG

dscn2989.JPG

dscn2990.JPG

dscn2991.JPG

dscn2992.JPG

dscn2993.JPG

dscn2999.JPG

dscn3000.JPG

A rozsdapöttyök többnyire szépen lepolírozhatók. A kerekeken maradt mélyebb rozsda és főleg a kipufogón - ezt lehet, hogy majd lecserélem újra/utángyártottra.

Közben a szerkezeti hibák is előjöttek. Az első villa lötyögött. Nagy baja nem volt, csak meg kellett húzni - illetve megzsírozni a porszáraz golyóskosarat.

A sztendert is leszedtem. A tengely furata nem volt jelentősen kikopva, de a váz ütköző része teljesen be volt hajolva, és a sztender egyenes ütköző része is meghajlott. Ezeket egyszerűen vissza kell hajlítani - és a továbbiakban nem sztenderen állva kell indítani a motort.

A karburátorba vastagon bele volt kövülve az olaj - az úszóház aljába bele volt ragadva az úszó. A szívató kar lenyomott állapotából elvileg visszaugrik ha nagyobb gázt húzunk neki - de ezen a karburátoron nem ugrik vissza. Majd megnézem, hogy mi a baja.

A legkomolyabb gondot a blokknál találtam: a berúgó tengely kb. egy centit mozgott tengely irányban, így nem igazán akadtak össze odabent a fogaskerekek és nem lehetett beindítani a motort. Nem ismerem a tirisztoros blokk belső szerkezetét, ezért nálam tapasztaltabb Rigásokat kérdeztem meg a dologról. Minden jel arra mutatott, hogy szét kell húzni a blokkot.

Tegnap este ez meg is történt. És jól is tettem, hogy széthúztam, mert több problémás dolgot is találtam.

dscn2995.JPG

dscn2996.JPG

dscn3006.JPG

dscn3009.JPG

dscn3008.JPG

dscn3010.JPG

dscn3011.JPG

dscn3012.JPG

dscn3016.JPG

dscn3021.JPG

Vastagon belekocsonyásodott olaj, ferdén bekalapált szimering, elnyalt fejű csavarok, vastagon odakent tömítőpaszta. A mágnesen látszik, hogy a másik oldalon is kifújt a szimering.

Képet nem készítettem róla (majd pótlom), de a berúgó tengelyen lévő két zégergyűrű közül egyik sem volt a helyén, viszont alaposan meg volt gyötörve, hajlítgatva mindkettő.

Ami legalább jó hír: a csapágyak jó állapotúak és a kuplung is meglepően megkíméltnek tűnik, pedig ez gyenge pontja ennek a blokktípusnak. A henger és a dugattyú is rendben van, bár ezen találtam valami érdekeset a csapszeg fölötti résznél. Nem tudom, hogy ez gyárilag ilyen, ez öntési hiba vagy esetleg házi tuning.

dscn3014.JPG

dscn3017.JPG

Rendeltem zégereket, szimeringeket meg egy-két hiányzó apróságot. Berúgó kart viszont nem árulnak sehol - meghegesztettem a régit, de idővel majd szükség lesz egy újra.

A bejegyzés trackback címe:

https://vermeskarpati.blog.hu/api/trackback/id/tr3415063854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása