Kárpáti

Kárpáti

Kárpáti gazdit keres

2019. szeptember 10. - vermes tibi2

Többször megfogadtam már, hogy több motort már nem hozok haza, mert hely sincs neki, időm sincs rá és szükségem sincs már több motorra. De azért nézegetem a hirdetéseket (tulajdonképpen már itt rontom el a dolgot), s néha találok olyan motorokat, amelyekben látok fantáziát. Nemrég Miskolc környékén árultak egy poros, de ígéretes Kárpáti 1-est. Belinkeltem a hirdetést a Riga.hu-ra, meg körbetelefonáltam az ismerőseimet, hogy nem akarná-e megmenteni valaki. Sikerült is hozzáértő gazdit találni neki.

Múlt héten nagyjából ugyanez történt: koszos, de ígéretes Kárpáti 1-est árultak.

karpatia_motor_elado_937821511075466.jpg

karpatia_motor_elado_937871511075558.jpg

karpatia_motor_elado_939851511075369.jpg

Viszonylag jó áron árulták, s Debrecenben... Arra gondoltam, gazdit kellene neki is találni, és mivel helyben van, segítenék is az adoptálásban. Egy nyíregyházi ismerősömet, Drausferit fel is hívtam, érdekelte is a motor, de éppen Svájcban volt (lévén kamionsofőr) - gondoltam, semmi gond, elhozom a motort, aztán majd érte jön.

Másnap el is mentem a motorért. Öreg bácsi használta valaha, aztán eltörött a berúgó kar és betolta egy melléképületbe. Aztán meghalt a bácsi, a motorról el is felejtkeztek. Eltelt hét év és most került elő, lomtalanításkor. Útban volt, hát eladták.

Szerintem a Kárpáti egy tetszetős motorka. Illik rá a kicsinyítő képző, mert tényleg kicsi és könnyű motor. Semmi komolyabb baját nem találtam; a rozsda néhány helyen komolyabban belekapott, de a legtöbb azért lepolírozható róla. Ráadásul mindössze 414 kilométert mutatott a kilométeróra, szóval ígéretesnek tűnt. Annyira, hogy felmerült bennem a bűnös gondolat: meg kellene tartani...

Persze Darusferivel nem ez lett megbeszélve, így aztán okozott némi lelki gyötrődést, hogy egyáltalán megkérdezzem-e tőle, hogy nem bánná-e, ha megtartanám. Végül úgy voltam vele, megkérdezem, aztán majd mond valamit. Ha rosszallást veszek ki a szavaiból, akkor legyen az övé, mert a barátság mégiscsak többet ér, mint egy motor.

Megkérdeztem és beleegyezett. Így lett az enyém a Kárpáti.

Azóta nagyjából lemostam róla a retket, Ciffel ledörzsöltem róla a rozsdát. Néhány helyen nem lehetett. Szikra van, a karburátor komplett felújításra érett, beindítani még csak másodpercekre sikerült - valami gubanc van a blokkban, alighanem szét kell húzni. De ezekről majd legközelebb.

A bejegyzés trackback címe:

https://vermeskarpati.blog.hu/api/trackback/id/tr2515056022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sergő 2020.08.21. 15:56:41

Szia! Épp ilyen motort keresek vagy riga deltát!

vermes tibi2 2020.08.21. 16:16:00

Múlt évben sok Kárpáti előkerült. Ez, ami az enyém volt, aztán egy másik ugyanilyen, amiről itt is írtam és egy ismerősöm vette meg, újította fel és adta el azóta. Meg tudok még egy ugyanilyenről, meg egy leharcoltabb Kárpáti kettesről... Úgy tudom, mindegyik jó helyre került és nem akarnak tőlük megszabadulni. Megkérdezheted talán a Riga Rulez fórumon. A Riga Delta nem ennyire ritka, most is árulnak a Jófogáson vagy kettőt. Persze ezeknek a motoroknak elég szép áruk tud lenni.

vermes tibi2 2020.09.12. 17:02:58

@sergő: Üdv! Tudok egy eladó Kárpáti kettest. Ha érdekel, írj a vermestibi@gmail.com címre és megadom az elérhetőségét.
süti beállítások módosítása